Zdrowy posiłek w 5 minut!

Azjatycka wilgotność powietrza i temperatury ok 35-40 stopni, powodują, że bywają dni kiedy nie odczuwam głodu i gdyby nie fakt, że jest mi słabo, albo że czuję się jakoś nieswojo pewnie zapomniałabym o jedzeniu 🙂

Będąc w Polsce, poświęcałam czas na przygotowanie zdrowych przekąsek no kolejny dzień do pracy.
Ten prosty i szybki patent daje dużo witamin i energii oraz jest szybki w przygotowaniu jak zupka chińska.
O to lista produktów:

  • ryż
  • awokado
  • czosnek
  • sól morka
  • olej kokosowy

Przepis:
1. Gotujemy ryż.
2. Ugotowany jeszcze ciepły ryż wkładamy do miseczki.
3. Na ciepły ryż nakładamy 1/2 awokado albo całe jak jest małe.
4. Rozgniatamy lub drobno kroimy czosnek 1-2 ząbki (ja tak lubię)
4. Solimy. Polewamy olejem kokosowym. Gotowe Smacznego! 🙂

Dlaczego to danie jest zdrowe?

  1. Awokado
    Będąc w Polsce uważam, go za warzywo w Azji dowiedziałam się że to owoc i nie raz kiedy przygotowuje guacamole, lokalna ludność patrzy na mnie jak na wariata ;)!
    Należy do grupy – Superfood (super jedzenie).
    Zawiera 35% więcej potasu niż banan, a także witaminy z grupy B, E i K.
    Działa przeciwzapalnie.
    Reguluje ciśnienie krwi.
    Źródło kwasu foliowego.
    Nośnik dobrych jednonienasyconych tłuszczu dzięki czemu np. pomaga kontrolować cukier we krwi;
    Pomaga obniżyć cholesterol.
    Dobre źródło błonnika.
  2. Olej kokosowy 
    Kokos należy do grupy superfood.
    Olej z niego wytwarzany, używany do gotowania ma następujące właściwości:
    Świetny do smażenia – ma temperaturę dymienie 200 st.!
    Przyśpiesza metabolizm, czyli wpływa na gubienie zbędnych kilogramów.
    Poprawia wchłanianie witamin szczególnie wapnia i magnezu, idealny przy problemach z anemią.
    Idealnie wpływa na pracę serca i układu krwionośnego, pomaga zbić cholesterol.
    Hipoalergiczny.
    Posiada działanie antybakteryjne i grzybobójcze (zwalcza grzyby z rodziny Candida).
  3. Czosnek
    Naturalny antybiotyk, działa bakteriobójczo i grzybobójczo.
    Chroni przed zawałem, wspomaga trawienie.
    Niszczy pasożyty.
    Obniża ciśnienie krwi.
  4. Ryż biały
    Nie zwiera glutenu i jest bardzo dobry źródłem węglowodanów.
    Lekkostrawny.
    Wpływa korzystnie na układ nerwowy.
    Zawiera błonnik, białko i witaminy z grupy B

Do tego wszystkiego walory smakowe – jedno z moich ulubionych dań!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *