You are here:

Genealogie motoryzacji na świecie

Nad pojazdami oraz przewożeniem osób bez ingerencji siły fizycznej rozmyślano już w siedemnastym wieku. Wtedy niemniej jednak snuły się zarysy na udogodnienie życia za pomocą trafnych pojazdów. Już w 1678 roku Ferdinand Verbiest miał na celu zobrazowanie mandaryńskiemu cesarzowi pierwsze zarysy traktujące maszyny, jaka układem oraz wyglądem naprowadzała wóz. Poruszana ona była parą, jaka w tamtych czasach była dawnym wymiennikiem jednostki napędowej. To kłopotliwe zobrazowanie w tamtych okresach takiego planu nie miało sensu. Nie było też poparte żadnymi argumentami. Nie dziwi więc zjawisko, że w siedemnastym wieku nie mogliśmy dojrzeć na kartach historii wiadomości, o pojawieniu się głównej machiny poruszanej parą, a motoryzacja w ogóle nie egzystowała. Dopiero sto lat następnie, czyli w 1769 roku zaprezentowano pierwszą maszynę parowa, która kształtem oraz wzorem naprowadzała ówczesny samochód. Za konstruktora pierwszego auta, jaki poruszał się na jednostce parowej był uczony Nicolas-Joseph Cugnot. To on zaprojektował i stworzył tego rodzaju maszynę. Przez wiele lat wykorzystywano tego typu pojazdy do przewożenia osób oraz towarów. W tym przypadku dominuje dużo innych przekonań oraz tez co do tego, kto jako główny stworzył pierwszy samochód, jaki poruszany był na jednostkę spalinową. W tym wypadku są dwie teorie. Główna z nich twierdzi, że konstruktorem pierwszego pojazdu, jaki kształtem i wyglądem przypominał samochód był Wilhelm Maybach z Daimlerem. Było to naturalnie w dziewiętnastym wieku, a raczej u schyłku dziewiętnastego wieku. Gruntownie miało to miejsce w 1886 roku. Mimo to wiele osób twierdzi, że pierwszy konstruktorem, który podjął się wynalezienia auta był Karl Benz, który rok uprzednio wynalazł już tego rodzaju machinę.

Posted by: admin

Related articles
 

Back to Top